14 Ekim 2015 Çarşamba

Tuvalete Alışma Süreci

Öncelikle baştan söylemem gerekiyor ki tuvalete alışma konusunu hiç bir zaman eğitime dönüştürmedim. Kaan 2 yaşını doldurduğu zaman çevreden gelen ee artık yaşı gelmiş, ee bezi ne zaman atacaksınız, ee koca delikanlı oldu laflarına da direk kulağımı tıkadım :) Çünkü öncelikle Kaan hazır olmalı ve sonrasında da kendim hazır olmalıydım :) 


İlk bezi attığımızda Kaan 3 yaşını 1,5 ay geçmişti. Aslında son 3-4 aydır artık zamanı geldi sinyallerini vermişti ama Ankara'da havalar henüz tam ısınmamıştı ve bu işi bayram tatilinde kayınvalidemlerin yazlığına bırakma kararı almıştım. İyi ki de öyle yapmışım. Gitmeden envai çeşit lazımlık ve tuvalet adaptörü edindiğimizi atlamayalım tabii :) 



Güneşli bir 12 Temmuz sabahıydı :) Kaan kalktı ve bezini çıkardık böylelikle bezli hayatımıza veda ettik, işte bu kadar :) İlk 3 gün hep ben götürdüm tuvalete, gelmiş mi hadi gel bakalım diyerek. 1 saatten fazla ara vermedim. Daha çok konuşarak çözdük bu olayı, bir de kitap almıştım tuvalette otururken genelde onu okuduk. Kaancım bak buradaki arkadaşın da tuvalete yapıyormuş, altımıza yaparsak ıslanır sonra rahatsız oluruz değil mi diye diye atlattık. Bahçede bir kaç defa kakasını yaptığı oldu ama hiç tepki vermedim, annecim bak burada tuvaletin var bir daha gelirse buraya yapalım olur mu dedim hep. Gece direk bezsiz yatırdım. Yatağa bir kat hasta bezi, üzerine de ekstra çarşaf koydum. Sabah kalktığımızda yapmamıştı, sonra hemen tuvalete tabii :) İlk hafta sabah gözümü açar açmaz Kaan'ı tuvalete götürdüm, uykusunda hiç yapmadı. Şimdi de gece yanıma gelip anne çişim geldi der. 



Benim için çok kolay bir süreç oldu ve bence bundaki en büyük etken doğru zamanda yapmış olmam. Kimi çocuk 1,5 yaşında öğrenir, kimisi 2, kimisi 2,5. Bunların gelişme belirtisi olduğunu düşünmediğim için kendime hiç problem yapmadım. Özellikle Kaanla tam iletişime geçtiğimiz zamanı bekledim, yani karşılıklı konuşarak anlaştığımız, birbirimizi tam olarak anladığımız zamanı bekledim. İyi ki çevreyi dinlemeyip böyle yapmışım. Kaan'dan daha önce de hazır olduğunun sinyallerini almıştım ama dediğim gibi kendim de hazır olmalıydım :) 



Tuvalete alıştırırken en çok kullandığım ve herkese şiddetle tavsiye edeceğim ürün kesinlikle potette. Yolculuklarda veya dışarı çıktığınızda kolaylıkla kullanabileceğiz bir portatif tuvalet olmasının yanı sıra evde de alafranga tuvaletin üzerine yerleştirilebilen kullanışlı bir adaptör oluyor. Özel poşetleri var ayrıca satılıyor ama bunlara para vermek yerine evinizde kendi potette poşetleri yapmanızı öneririm. Bunun için orta boy bir market poşetinin içine 20*20 veya 15*15 ölçülerinde kestiğiniz hasta bezlerinden yerleştirebilirsiniz. Ben bolca hasta bezi aldığım ve kullanmaya gerek kalmadığı için hasta bezlerini kestim, bunun yerine başka bir şey de kullanabilirsiniz tabii ki :) Aşağıda internetten bulduğum bir kaç resmi paylaşıyorum. 
























Bunun yanında hiç tavsiye etmeyeceğim bir ürün ise bumbo tuvalet adaptörü. Kaan bununla hiç rahat edemedi, kullandığımız zamanlar oldu ama potette varken çok da şart bir ürün değil. 


Lazımlık olarak Fisher Price'ın müzikli bir lazımlığını aldık, son derece rahat ve kullanışlı idi. İlk başlarda evde hep onu kullandık ama şimdi sadece adaptörle götürüyoruz işi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder