14 Ekim 2015 Çarşamba

Amerika Gezi Notları 2 - Baltimore, Delaware, Philadelphia

Washington'da 4. günümüzün sabahında Philadelphia'ya doğru yola çıktık. Washington'da tatilimize annem ve babam da katılmış ve hayat benim için artık daha kolay olmuştu :)

Washington DC - Philadelphia arası sürecek olan yolculuğumuzda ilk durağımız Baltimore oldu. Baltimore küçük bir sahil şehri. Limanda biraz dolaşıp, Bubba Gump'ta karnımızı doyurduktan sonra yolumuza devam ettik çünkü sırada Delaware eyaletinde vergisiz alışveriş yapabileceğimiz Christiana Mall var :)Bubba Gump'ta bazı içeceklerin bardağını size hediye olarak geri veriyorlar, güzel bir souvenir oluyor :)

Amerika'da her eyalette farklı vergi oranları var ve bu oran Delaware'de % 0. Yani örneğin New York City'de bir mağazaya girdiniz, gördüğünüz etiket fiyatları üzerine ekstra'dan % 5 ile % 10 arasında değişen vergi ekleniyor. Ama Delaware'de bu vergi yok veeee Christiana Mall içerisinde bir de Apple Store var :) Bu yüzden arkadaşlarımızın siparişleri ve kendimiz için apple store alışverişini bu mağazada yaptık Mağazanın içerisinde Disney Store, Lego Store gibi yine bizim ilgimizi çeken çocuk mağazaları da mevcut. Buradan yolu geçen herkesin atlamamasını tavsiye ediyorum.

Christiana Mall'da işimizi bitirdikten sonra artık Philadelphia'daki airbnb sitesinden bulduğumuz evimize doğru yola çıkıyoruz. Bu arada airbnb sitesinden bahsetmeden geçmek istemiyorum. Çok başarılı ve güvenilir bir site, özellikle çocuklu ailelere tavsiye ederim. Evimizin yeri tam Old Town bölgesindeydi ve her yere yakındı, konaklamamız süresince rahatsızlık duyacağımız bir durum olmadı. Zaten Philadelphia küçük bir şehir, 1 gün önemli yerleri görmek için yeterli.

Sabah kalkar kalkmaz güzel bir kahvaltıdan sonra tesadüfen karşılaştığımız bir Türk öğrencinin tavsiyesi ile South Street'e gittik, sonra keşke karşılaşmasaydık dedik :) Sanırım akşamları canlı olan bir cadde zira biz gittiğimizde son derece sıkıcıydı.

Cadde üzerinde Jim's Steaks diye fast food tarzı bir yer var, orada bir cheesesteak molası verdik. Philadelphia'nın en meşhur cheesesteakcilerinden biriymiş. Ben yemem diyen annem bile dayanamadı :) Türk damak tadığına çok uygun bir yiyecek zaten.

Baktık South Street'in bir numarası yok, hadi dedim benim programı uygulayalım :) Philadelphia'nın en turistik yerlerinden biri olan Independence Hall'a gittik, burada Liberty Bell'i ziyaret ettik, her turist gibi. Liberty Bell Özgürlük Çanı demek, How I Met Your Mother dizisinin bir bölümünde buraya gidip çanı çalmışlardı yanlış hatırlamıyorsam :)

Liberty Bell'i gördükten sonra rotayı City Hall'a çevirdik ama yolda giderken Ross mağazası görüp daldık içeri ve baya zaman kaybettik :) Ross ucuzluk mağazaları, son derece uygun ürünler bulabilirsiniz. Hava kararmadan Philadelphia of Museum of Art'a yetişelim diye çıktık mağazadan. Yok yok amacımız müze gezmek değildi, Washington'daki müzeler benim için yeterliydi ve daha New York'ta da gezecektik, amacımız müze önündeki Rocky heykelini görmekti :D Rocky'in koşarak inip çıktığı merdivenlerden inip çıkmamız lazımdı bizim de, en azından benim de :)

City Hall'un bulunduğu yerde şu yerden su fışkıran parklardan var, orada da biraz oynadıktan sonra Love Park'ta bulunan LOVE simgesi önünde klasik pozumuzu verdik. Sonra da Rocky'e yetiştik :)

Aslında Philadelphia nasıl desem, böyle cıvıl cıvıl, aktivite dolu bir şehir değil ama ben pek bir sevdim. Zamanı olanlar için bir hayvanat bahçesi var, bir de Please Touch Museum var ama bizim onlara gitme şansımız olmadı.